ترشی زیتون یکی ازانواع ترشی های است که به شیوه های مختلفی تهیه می شود.این ترشی ازانواع چاشنی های خوشمزه وپرطرف داراست که درکنارپلو وگوشت وپاستاو….استفاده می شود. ترشی زیتون رامی توان،ازمحبوب ترین ترشی ها محسوب کردکه طرز تهیه این ترشی زیتون بسیار راحت است.یکی ازپرطرف دارترین ترشیها زیتون است،که بازیتون سیاه،یازیتون سبزبه صورت شور،ترش وسرکه ای می توان درست کرد وحتی می توان ازذرت،قارچ،بامیه و…استفاده کردکه طعم بی نظیر وخاصی دارد
ارزش غذایی ترشی زیتون :
هر۱۰۰گرم ترشی زیتون حاوی ۱۴۵گرم کالری می باشد،کربوهیدرات ۳,۸۴گرم ،پروتئین ۱,۰۳ گرم ،چربی ۱۵,۳۲گرم،آب۷۵,۲۸گرم،کلسیم۵۲,۰۰ گرم ،آهن،سدیم ،منیزیم ،فسفر ،پتاسیم ،سدیم ،روی، مس،منگنزو….
خواص ترشی زیتون :
ترشی زیتون و تقویت کننده قلب؛یکی ازخواص ترشی زیتون این است که، زیتون حاوی اسیدهای چرب تک اشباعی است که اولئیک اسیدنام داردومی تواندازبروز بیماری های قلبی جلوگیری کند.ترشی زیتون نیز دارای اولئیک اسیداست ومسئول کاهش فشارخون است، کاهش فشارخون شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.علاوه براین ترشی زیتون غنی از ترکیبات فنولی است که تنش رگ خونی را برطرف می کندوهمین امر باعث می شود جریان خون دربدن افزایش پیدا کند
ترشی زیتون وسرطان؛ رمزورازدرمان سرطان به شکل پیشرفته در جوامع امروزی شده است،اما زیتون معمولا یک روش جلوگیری از سرطان است .اولا زیتون حاوی آنتوسیانین است که به عنوان یک ماده ی ضدالتهابی وآنتی اکسیدانی می تواندازسرطان جلوگیری کند.دومازیتون حاوی اولئیک اسیداست وازگیرنده فاکتور،رشدخاصی می گیردوهمین امرباعث شده سرطان کاهش پیداکند.
ترشی زیتون وکاهش التهاب ودردمفاصل؛ ترکیبات مختلف درزیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می کنند بلکه دارای خاصیت ضدالتهابی نیز هستند.این عوامل باعث کاهش التهاب دربدن می شود.یکی دیگر از خواص این ترشی این است که باعث کاهش دردوالتهاب درمفاصل ،ماهیچه ،قسمت های آسیب دیده تاندون هاواندام هامختلف بدن می شود.به خصوص در شرایط آرتریت ،نقرس ودیگر بیماری های روماتیسمی است،ترشی زیتون کمک شایانی می کند.
خواص بی شمارترشی زیتون :
از مهم ترین میوه های که در قرآن ازآن هانام برده شده است می توانیم به انجیروزیتون اشاره کنیم به تازگی گروه تحقیقاتی ژاپن، به خواص بی نظیر ترشی زیتون پی برده اند.زمانی که مدفوع سفت و خشک شوددیگرنمی توان آن رادفع کردین پدیده یبوست نام دارد.امافقط کافی است چندعددازترشی زیتون میل کردهمراه باروغن زیتون، خودتون متوجه می شوید که چقدر زودازبین می رود.
ترشی زیتون شورازتجمع چربی درکبدوافزایش تری گلیسیرید(TG) که منجر به کبد چرب می شودجلوگیری می کند.حدود۹۰میلیون آمریکایی مبتلابه کبدچرب هستند که با خوردن ترشی زیتون توانسته اندمقدارقابل توجهی ازاین بیماری رامهارکنند.
واماترشی زیتون برای کودکان ،هم یک چاشنی بسیارعالی می باشد،زیرازیتون یک منبع عالی ازویتامینE،اهن ،مس،کلسیم است .ترشی زیتون به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می شودوهم چنین ترشی زیتون سرشارازامگا۳ است وبرای رشدمغزکودک‌خیلی مفیداست.
ترشی زیتون برای بارداری وجنین درون شکم مادر خواص زیادی دارد.زیتون در افزایش ایمنی بدن،روشن شدن پوست،رشد جنین،پیشگیری از دیابت بارداری وپیشگیری از ترک بارداری تاثیر بسزایی دارد.ترشی زیتون سیاه منبع شناخته شده از ویتامین E است که در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بافت چربی سریع عمل میکند.جنین برای رشد نیاز به ویتامین E دارد.ودرکل میتوانیم بگوییم ترشی زیتون،نقش بسزایی در انواع بیماری ها دارد.برای سلامتی کبد،سلامت قلب،مشکلات معده،پوست،یبوست،فشار خون،درمان نقرس و سنگ صفرا،سردرد وسرگیجه وحتی دندان و لثه و سرماخوردگی فوائد بسیاری دارد. 
فروش انواع ترشی زیتون
زیتون پرورده یکی از پیش غذاهای پر طرفدار هر ایرانی است.در اصل زیتون پرورده یکی از پیش غذاهای شمالی است که گردو را به همراه سبزی وسیر ورب انار،خلاصه همه مواد به جز زیتون میکس میکنیم و بعد حسابی به زیتون اضافه میکنیم.این کار را گروه مواد غذایی نازگل به طور کاملا بهداشتی انجام داده است وبا طعم بی نظیرش به شما هدیه میکند.
زیتون شور،انتی اکسیدان موجود در زیتون به کاهش چین وچروک پوست صورت و چشم کمک شایانی میکند که خاصیت فراوانی برای پوست دارد،جوان سازی و روشن کننده،ضد آفتاب طبیعی،تقویت وافزایش رشد مو.
ترشی زیتون انواع مختلفی دارد،زیتون با ذرت،زیتون مخلوط،زیتون پرورده،زیتون شور،زیتون سیاه،زیتون قارچ و زیتون شور بدون هسته و….
تمامی این محصولات را میتوانید از مجموعه نازگل بخواهید،نازگل از صفر تا صد تمام کارها را به نحو احسن وبهداشتی انجام داده پس دیگر نگران هیچ چیز نباشید زیرا با طعم فوق العاده و بی نظیر بدون شک همراه خواهید بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *